Stížnosti
POSTUP PŘI PODÁNÍ STÍŽNOSTI
proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo způsobu poskytování sociálně-právní ochrany.
Způsob podání stížnosti
Stížnost může stěžující podat:
- ústně některému ze zaměstnanců zařízení, a to
- telefonicky – telefonické kontakty jsou uveřejněny na webových stránkách poskytovatele www.kumost.cz
- osobně
- písemně
- do určené schránky Stížností, připomínek a pochval umístěné I. NP budovy
- dopisem na adresu poskytovatele – Kojenecké ústavy Ústeckého kraje, p. o., Husitská 1683/2, Most, PSČ 434 01
- prostřednictvím datové schránky – hfiuyy9
- e-mailem – kojeneckyustav@kumost.cz
Kdo může stížnost podat
Stížnost může podat každý, kdo se cítí být poškozen na svých právech či oprávněných zájmech:
- dítě
- zákonný zástupce dítěte
- osoba odpovědná za výchovu dítěte
- žadatelé o náhradní rodinnou péči
- zaměstnanec poskytovatele
- veřejnost
Bez uvedení identifikačních údajů stěžujícího bude stížnost řešena jako anonymní a bude s ní nakládáno jako s podnětem, který může vést ke zkvalitnění poskytovaných služeb.
Lhůta pro vyřízení stížnosti
Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů ode dne jejího obdržení; tato lhůta může být odůvodněně prodloužena o dalších 30 dnů. Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je poskytovatel nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit správnímu orgánu, kterým je odbor zdravotnictví Ústeckého kraje. O prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat stěžovatele.
Evidence stížností
Všechna podání stížností a způsob jejich vyřízení jsou evidována v Knize stížností, která je uložena v recepci poskytovatele a je nepřetržitě k dispozici. Stěžovatel má možnost nahlížet do konkrétního stížnostního záznamu a pořizovat z něj kopie.
Vyřízení a uzavření stížností
Závěr šetření anonymní stížnosti bude zapsán a k dispozici v Knize stížností.
Ředitelka, nebo pověřený zaměstnanec o vyřízení stížnosti písemně informuje stěžovatele.
Stížnost je ukončena dnem odeslání vyrozumění stěžovateli.
Za uzavřenou se považuje stížnost:
- kterou ředitelka zamítla jako neoprávněnou
- která byla stěžovatelem vzata zpět
- jejíž vyřízení proběhlo
Pokud stěžovatel opakuje stížnost, která již byla řádně prošetřena, uzavřena a vyřízena, aniž by uváděl další nové skutečnosti, lze tuto stížnost odložit. Stěžovatel je informován o odložení stížnosti.
V případě nespokojenosti s vyřízením stížností má stěžovatel právo se odvolat proti způsobu vyřízení a požádat o prošetření postupu při vyřizování stížnosti nadřízený nebo nezávislý orgán:
- Ústecký kraj, Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem, odbor zdravotnictví
- Veřejný ochránce práv – Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz